Postkort fra London

Postkort fra London - juli 2022

Endelig!! Vi har vært på tur til London igjen for første gang siden pandemien. Som vi har lengtet etter inspirasjon, og det å ta på klær før vi kjøper det. Det er uvurderlig faktisk.

Denne gangen pakket vi en lett kabinkoffert og dro med Norwegian til Gatwick. Ikke søren om vi turte Heathrow med mulige streiker og koffertkaos. Det var en skikkelig øvelse for oss. Ikke bare er vi glade i shopping når vi reiser, men vi liker å ha masse alternativer til antrekk, og en haug med hudpleie og sminke. Men, denne gangen pakket vi kun det nødvendigste, og luftigste. Med meldt varmebølge valgte vi alle antrekk som tåler gradene.

Stine reiste i sin nye favorittbukse - Ravenwood fra Banned i petroleum. Her kombinert med en strikket topp fra Palava. Jeg hadde på meg Beatrix kjole fra Palava og Lily sko fra Lulu Hun, og Maren en nydelig Beach pyjamas fra House of Foxy. Her sitter vi på toget inn til London.

Her er det sterk flyskrekk hos Stine stakkars, men 2 hender å holde i gjør take off litt bedre.

Gatwick er en akkurat passe stor flyplass, selv om den er lengre unna enn Heathrow. Pga varmen ble det en del forsinkelser og krøll med tog og t-baner underveis, men vi kom oss inn til Victoria Station, og kunne traske en kort tur til hotellet.

Vi dro til Covent Garden og bare koste oss med inntrykk. Vi må alltid innom en Beyond Retro butikk (det er flere i London). De har alltid veldig gøye utstillinger, som dette med 70s Western tema.

Gatene er vakre - og særlig med Manillusion vixens i dem!

Legendariske Carnaby street!

PS! Den nydelige kjolen til Stine er en true vintage - funnet på UFF for noen år siden. Maren i House of Foxy Beach Pyjamas. Kanskje de lager den igjen. Lov å håpe!

London har helt uendelig mange spisesteder, men vi vet hva vi vil ha. Til lunsj ble det Wahaca denne gangen. Supergod mexicansk mat og drinker. Anbefales! Kjederestaurant (som mye annet), og vår favoritt av disse ligger i Islington. Men denne duger også. Fritert blomkål fikk Maren til å dåne av lykke.

Vi brukte helgen på å feire at vidunderlige Maren har jobbet på Manillusion i 10 år! På lørdagskvelden dro vi til Soho og legendariske The Windmill Theater! Om du ikke aner hva jeg snakker om, så anbefaler jeg deg å se filmen Mrs. Henderson presents. Det er en sann historie om Mrs. Henderson som kjøpte teateret like før 2. verdenskrig og laget burlesk show der. Filmen er nydelig og rørende, og det å være inne på teateret etter å ha sett filmen ga meg klump i halsen og en rørt tåre i øyenkroken. Det er fortsatt burlesk variete der, men nå med middag til!  Vi fikk sang, akrobatikk, kunst, glamour og humor. Veldig stas. London er super på sånne middag + show steder. Vi på Manillusion har vært på flere opp gjennom årene, og nå kan vi notere the Windmill som suksess også.

Etter en god natts søvn og en god frokost på hotellet, var vi klare for motemessen Pure London, Pure Origin og Scoop!  Vi gikk for favorittkjoler fra Love Ur Look (skulle tro vi hadde planlagt det! Og det hadde vi!). Vi har en variant i butikken nå, som heter Paint Splat om du vil ha en. Handlenettet vårt er GULL til alt, og rommer alt en pinup trenger for dagen!

Pure London er en motemesse vi normalt ikke drar til, da den ikke retter seg mot retro/vintage markedet. Men, jeg lover deg. Vi ble inspirert som bare rakkern, og vi kommer til å bestille fra nye merker som ikke finnes i Norge! Så, vi røper ikke noe her, annet enn disse små bildene kun for inspirasjon.

Etter en lang dag på Pure i Kensington, dro vi til enda en favoritt-restaurant. Nemlig Dishoom! Dishoom er en indisk kjede med fantastisk interiør og stemning, drinker og mat. Du blir ført til Bombay art deco, hvor stemningen er magisk. Vi var i himmelen! Yum yum! Skal du til London, så må du innom her! Vi eeeelsket denne i Kensington, men de har en veldig kul avdeling på Kings Cross også.

Mette på inntrykk, mat og drikke, dro vi til hotellet og prøvde å fordøye alt vi hadde opplevd. Det har vi ennå ikke. Haha. Men midt i en episode av Dr. Pimple Popper sovna vi. Og drømte om garlic nan, fuskepels og drømmekjole med gullstjerner. Snooooork.

Siste dagen er det hetebølge i London! Vi våkner kl. 07 og det er herlige 23 grader ute. Vi har 3 valg etter frokost. Alle topp favoritter. 1) Camden town! Her er den store Collectif-butikken, og mange andre favoritter. 2) Spitafields og Brick Lane eller 3) Holloway Road hvor Vivien of Holloway og noen helt fantastiske vintage interiør butikker ligger. Vi har kun tid til ett sted. Valget var enstemmig denne gangen. Spitafields!!

Etter 10 stopp på t-banen, gikk vi ut til 37 varmegrader! Inne på Old Spitafields Market finner du en søt Collectif butikk, og andre nisjebutikker. Jeg hadde på meg Nena kaktus kjolen (matchende Sabine jakke i handlenettet). Viskose og ermeløst var nødvendig. Jeg droppet belte også, fordi det var varmt og jeg var stappet av god mat på turen. Håndvifta fikk kjørt seg!

Maren hadde på seg tigerkjolen fra Palava, og Stine en favoritt fra Retrospec'd. Looking good girls!

Etter Collectif gikk turen mot Brick Lane, hvor det bugner av retro shops, vi nevner Beyond Retro, Rokit og Vintage Market kjelleren. Du MÅ hit! Skattekammer med masse autentisk fra 20-tallet og oppover.

Gatene er så fine, husene vakre og detaljene både morsomme, vakre og rare.

Vi avsluttet siste utflukten med lunsj på All Star Diner i Brick Lane. Der er det til og med en bowlinghall! Skikkelig 50s tema på interiøret, og klassisk dinermeny. Vi digger det!

London, takk for nå! Vi kommer tilbake! Kanskje når det er litt kaldere. Vi gleder oss allerede!